Marga Siboro Menurut Parsadaan Lumban Raja Datu Parulas Parultop dohot Boruna (17)

No: 17
Judul
: Tarombo dan Sejarah Ompunta Datu Parulas Parultop
Oleh: PARSADAAN LUMBAN RAJA DATU PARULAS PARULTOP DOHOT BORUNA
Tanggal: 2013
Sumber: https://monumenpbm.blogspot.com/2013/02/sejarah-ompu-datu-parulas-parultop_16.html
Pencatat referensi: Kardi Siboro

***
BINDU V
SORANG OMPUNTA TUAN RANGGA DOHOT SIBORO

Naung magodang sude angka Ompunta dohot namborunta tubu ni si Bintang Maria boru Tinambunan Simbolon, tubu ma sihol ni roha ni Ompunta Datu Parulas Parultop tu huta hatubuanna di Nainggolan Pulo Samosir, di sada tingki, marhobas ma Ompunta ditinggalhon ma Pusuk, suang songon i nang Ompunta boru dohot angka Ompunta na tolu i. Alai ndang manigor tu Nainggolan dituntus Ompunta dope pardalananna. Songon i na jolo Ompunta rot u luat i, suang songon i do nang parborhat na sian i. Huhut do marburu Ompunta di tongan dalan, jala laos i ma dalanna masitandaan Ompunta dohot sada namarbaju boru Simbolon, alai naung maro---. Gabe-gabean ma boru Simbolon i, ditubuhon ma sada dakdanak baoa.
 
Alai, habotoan ma i tu oroan ni boru Simbolon i, gabe mansai muruk ma ibana dompak Ompunta. Diarahon ma godang angka donganna pangisi ni huta i laho mamunu Ompunta. Dapot do dihilala Ompunta muruk nasida i, jala songon dalan laho pasiding hagunturon na boi mangusehon mudar, ditinggalhon Ompunta ma sip-sip huta i, huhut diboan dakdanak tubu ni boru Simbolon i. Diboan do nang sada hujur na margoar hujur Siringgis, dohot sada panangga. Dibagasan gajutna ma dibahen Ompunta dakdanak i, jala di do alana umbahen diehet ibana gabe Anak Gajut, alai anggo goarna na sasintongna Tuan Rangga do. Molo jumpa tangis dakdanak ala ni male, sai ina panarusan ma dilului Ompunta laho patarushon. Di na binoto ni oroan ni Boru Simbolon i rap dohot donganna naso dihuta i be Ompunta, dada gabe sumurut rimas nasida, gariada tahe lam marsigor-gor do. Dilului jala diburu nasida ma Ompunta, asa bunuonna. Mandapothon huta Janjiraja, jumpa mangulon Ompunta huhut songon na martabuni, unang di ida angka na mamburu ibana i, tompu ma maribuang panangga ni Ompunta i. Di muruhi ma panangga i, laos gabe batu ma disi. Sahat ro ditingki on, dapot dope idaon batu na marrupahon panangga i di dolok ni huta Janjiraja.

Dung so ra dapot na mangalului i Ompunta, gabe jut ma roha nasida, gabe laho ma nasida mulak sian i. Ompunta pe ditorushon ma pardalananna, sahat di na tolhas ibana tu luat Sagala. Jumpa mangulon Ompunta di parik ni huta Sagala i, mamolus ma sada ina panarusan. Di na niida ni inanta i gajut ni Ompunta, longang ma rohana, ala adong di ida na manggulmit-gulmit di gajut ni Ompunta i. Naeng martahi mamangkulingi dope Ompunta laho mangido pangurupion laho patarushon dakdanak i, didok inanta i ma: “Ai aha do amang, na sai manggulmiti na di gajut muna i?” “Iale inang na uli basa, anakku do i” ninna Ompunta mangalusi, “nunga marsoro ni ari anakhon”, ai so adong be inana laho patarushonsa. Ua asi ma roham inang! Ua patarus hamu ma jolo anakhon! Umbege i nanta i, asi ma rohana, dijalo ma dakdanak sian Ompunta laho patarushon, huhut mardalan nanget-nanget manuju bagasna. Diihuthon Ompunta ma inanta i, jala disungkun manang marga dia do sinondukna. Didok inanta i ma mangalusi: “Ue…. ale amang, marga Purba do nian amanta, alai nunga sambor nipingku, ai nambura pe dung jumolo ibana, tumadingkon dakdanak na tinggal maetek”.
“Ba, ndang na ise hape!” ninna Ompunta mangalusi, huhut dinunuti nasida na mardalan i sahat tu bagas ni inanta i. Hape disura roha ni inanta i na marga Purba do nang Ompunta sian huta na asing, umbahen pola ndang halak be rohana manogihon Ompunta tu bagasna. Alai taringot tu sinondukna i, na manggabusi do inanta i, ai mangolu dope sasintongna amanta i, alai tutu nunga tung mansai leleng dung laho marhuta sada.

Gabe marborngin ma Ompunta di bagas ni inanta i, pola manang na sadia leleng huhut songon na patarushon si Anak Gajut tu inanta i. songon i ma pangalahona, leleng-leleng gabe denggan ma pamatang ni inanta i sian Ompunta. Alai dung manang piga minggu, tarportik ma tu Ompunta na mangolu dope sinonduk ni inanta i, jala na toho do laho marhuta sada. Ala ni i, ditinggalhon Ompunta ma sip-sip muse huta i, songon pasiding gora di pudian di ari tu ibana sian parhuta i. Sorang ma sada dakdanak baoa ditubuhon inanta i, di bahen ma goarna Siboro, jala mangihuthon uhum ni si jolo-jolo tubu na mandok: “manang aha na tubu di bagasan porlakku, suan-suananhu ma i !” gabe anak ni Purba ma dakdanak i.
(Hinorhon ni “peradaban” na dao dope hatinggalan uju i, ndang apala dihailahon halak dope pangalaho na "songoni. Alai, songon sada singot-singot tu sude pomparan ni Siboro, dipatikna: “Molo tarsuruk bulusan sahalak marga Nainggolan Lumbanraja di huta ni Siboro, hodong ni suhat/happa do bahenon mangalambuti. Di taon 30 an, ditamba ma muse i dohot sada aturan na mandok: “Molo naeng marborngin sahalak Marga Nainggolan Lumbanraja di jabu marga Siboro, ingkon tu sopo do bahenon ingananna rap dohot suhut parjabu).

Dung ditinggalhon Ompunta luat Sagala i laho patulus dalanna dompak huta na di Nainggolan, tolhas ma Ompunta tu luat Ria Ni Ate. Hape toho di parsahatna i, nunga suar-sair pangisi ni huta i dibahen musu nasida naro sian dolok. Dung diboto raja ni luat i na disi Ompunta Datu Parulas Parultop, naung tarbarita tu nasida hasaktionna, di topot raja ima ibana laho mangido pangurupionna. Diolpi Ompunta do pangidoan ni raja i borhat ma nasida mandopang musu i. Tutu ma antong barita na binege raja tu hasaktion ni Ompunta i, ai ndang pola sadia leleng nunga laho maporus musu i, mulak tu huta nasida di dolok. Ala balga dohot las ni roha ni raja i dohot pangisi ni luat i, di lehon nasida ma sada parhutaan di Ompunta. Alai, ala holan na malolus boti hian do tahi ni Ompunta sian luat i, didok ma tu raja i dohot pangisi ni Ria ni Ate i, na so ibana sandiri na laho marhuta disi, dibahen i, asa dilehon nasida i muse tu anak na, ima Ompunta Siboro na tinggal di luat Sagala. Saut do songon na tinonahon ni Ompunta, ai saut do dipudian ni ari, marhuta disi pomparan ni Ompunta Siboro sahat ro ditingkion.
***

Ulasan Pencatat Referensi:
Dalam kisah yang dipublikasikan oleh Parsadaan Lumban Raja Datu Parulas Parultop dohot Boruna (P, terkhusus Bindu V, dikisahkan bahwa Ompung Datu Parulas Parultop melakukan 2 periode perzinahan (mangalangkup):
1. kepada seorang gadis dari keluarga Simbolon yang telah bertunangan (atau yang akan segera menikah), hingga melahirkan seorang anak laki-laki yang diberi nama : Tuan Rangga
2. Kepada seorang Boru Sagala di Huta Sagala yang bersuami Marga Purba, hingga sampai berbadan dua (hamil/mengandung), anak yang lahir dari hubungan perselingkuhan itu disebut Siboro

1. Dalam tulisan ini, Pencatat Referensi, mengajak para pembaca untuk meninjau kembali kepercayaan Leluhur Batak dimasa lalu, yang disebut dengan Parmalim, perbuatan seperti yang dikisahkan dalam blog yang dipublikasikan tahun 2013 itu sangat TABU untuk dilakukan, dan merupakan suatu keniscayaan untuk dilakukan, apalagi perbuatan kotor tersebut disematkan kepada seseorang yang digelari : Guru Tentang ni Aji / Guru Tondang ni Aji

2. Dalam tulisan itu juga ditegaskan bahwa lokasi terjadinya perselingkuhan itu berada di Huta Sagala, dan sampai hari ini belum ditemukan data yang menjelaskan ada kisah yang mirip atau sama persis seperti yang dikisahkan oleh Lumban Raja di Huta Sagala, sehingga kita dapat menelusuri kebenaran cerita itu kepada orang-orang yang tinggal di Sagala secara umum, dan kepada Marga Sagala secara khusus.

3. Datu Parulas Parultop Purba Sigulang Batu, memiliki gelar yang disematkan : Guru Tentang ni Aji / Guru Tondang ni Aji, yaitu Guru Sumber Pengetahuan Kesaktian, yang memiliki paham Jalinan Tiga Warna : Merah, Putih, dan Hitam, biasanya perwujudannya disebut Bonang Manalu
a. Merah :Perlambangan yang menjelaskan keberadaan Sang Pencipta Langit dan Bumi, dalam bahasa Batak disebut Ompu Mula Jadi Na Bolon, yang merupakan sumber berkat dalam kehidupan
b. Putih : Perlambangan yang menjelaskan kesucian, kekudusan, baik merujuk kepada sang pencipta maupun tuntunan hidup sebagai manusia di muka bumi
c. Hitam : Perlambangan yang menjelaskan kekuatan dan kekuasaan, baik merujuk kepada Sang Pencipta, maupun bagi manusia dalam menjalani kehidupan di muka bumi

Dari 3 (tiga) Penjelasan tersebut, mungkinkah hal yang dituduhkan kepada Datu Parulas Parultop itu dilakukkan oleh beliau?

Kesimpulan Pencatat Referensi : Dari ulasan ini, pencatat Referensi berkesimpulan, segala tuduhan yang disematkan kepada Datu Parulas Parultop  yang merupakan leluhur Marga Siboro, tidak memiliki dasar apapun dan jauh dari kebenaran yang sesungguhnya, dan Marga Siboro bukanlah keturunan Penzinah (Pangalangkup)
Namun jika penulis dalam blog tersebut (oknum penulis) ingin menyatakan kepada dunia bahwa leluhurnya adalah seorang Penzinah (pangalangkup) adalah sah-sah saja, asal tidak mencatut marga apapun dalam penulisannya.
Sangat besar kemungkinan bahwa isi tulisan tersebut juga sangat ditentang oleh generasi Lumban Raja terdahulu maupun generasi saat ini. Dalam hal ini, pencatat Referensi tidak bermaksud membenturkan apapun, melainkan ajakan untuk meluruskan penulisan sejarah yang benar.

Molo naung dijangkon Ompung i do anggo Lumban Raja i anak na, ise ma ahu na boi mangose i?

Horas



Komentar

Postingan populer dari blog ini

Perjalanan Datu Parulas Parultop Nainggolan Lumban Raja di Pematang Bandar - Perdagangan (8)

Datu Parulas menurut Sihombing Lumbantoruan (14)